Kembara Beliawanis


Besut, 29 Jul;
Bertemakan “ Riadah kerana Allah swt, Badan Sihat dan Berkualiti ”, beliawanis PEMBINA Kelantan telah mengadakan program kembara mendaki Bukit Keluang, Besut, Terengganu.

Program kembara ini diadakan bertujuan membina jati diri para peserta melalui aktiviti-aktiviti yang mencabar seperti mendaki bukit. Di samping itu juga, program kembara ini telah melibatkan para beliawanis yang berada di seluruh negeri Kelantan khususnya pelajar-pelajar IPT. Mereka juga dapat berkenalan di antara satu sama lain dan saling bertukar buah fikiran sepanjang program kembara berlangsung.

Program kembara ini diserlahkan lagi dengan pengisian yang di sampaikan oleh Saudari Nordie Hashim yang merupakan Jawatankuasa Biro Promosi dan Garapan PEMBINA cawangan Kelantan

Beliau menyatakan kekuatan belia itu sendiri adalah bergantung kepada sejauh mana mereka bersyukur di atas nikmat yang dikurniakan Allah swt. Para beliawanis perlu belajar dengan kejadian alam yang indah ini kerana Allah swt tidak mencipta sesuatu itu dengan sia-sia.

Justeru itu beliau menyeru para beliawanis di luar sana, gunalah masa muda ini dengan melakukan sebanyak-banyak kebaikan.

Beliau mengingatkan juga kepada para beliawanis dengan kehadiran bulan yang lebih baik dari seribu bulan iaitu bulan Ramadhan. Beliau mengajak para beliawanis untuk memperbanyakkan amalan di bulan ini serta jauhkan diri dari melakukan perkara maksiat juga melihat atau mendengar perkara yang sia-sia.

Alhamdulillah, program kembara ini telah pun berjalan dengan lancar tanpa berlaku sebarang kecederaan. Terima kasih kepada semua peserta dan ahli jawatankuasa yang terlibat di atas kerjasama yang diberikan.

Disediakan oleh:
Noor Aisyah Bt Ismail@ Hassan
Wartawan Media PEMBINA Kelantan

Siti Aisyah Bt Mat Rani
Nurul Sakinah Bt Hassan
Jurufoto Media PEMBINA Kelantan

Berikut adalah beberapa paparan menarik sepanjang program berlangsung.


0 ulasan:

Post a Comment