PEMBINA Kelantan anjur Program Derma Darah


Kota Bharu, 9 April:- Bertempat di masjid Telipot, PEMBINA Kelantan, masjid Telipot dengan kerjasama pelajar ijazah pemasaran UiTM KB dan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian telah berjaya menganjurkan program derma darah untuk menampung kekurangan darah di HUSM Kubang Kerian dari jam 9.00 pagi hingga 4.00 petang.

Program ini telah mendapat sokongan padu dari ahli-ahli PEMBINA, masyarakat setempat, terdiri dari para belia dan juga dewasa. Seramai 96 orang penyumbang telah menyumbang darah mereka untuk mengisi tabung darah di HUSM.

Menurut setiausaha PEMBINA Kelantan saudara Malek Raduan, program seperti ini telah dilaksanakan pada tahun sebelum ini, setakat ini tidak ada lagi mana-mana NGO-NGO, badan-badan Islam yang menyumbang secara khusus kepada tabung darah di HUSM, yang ada hanya panyumbang-penyumbang tetap dari kalangan badan-badan bukan Islam seperti, Budha, Sikh, Hindu, Siam dan gereja Fatma.

Dengan ini PEMBINA telah menyahut seruan mulia ini, untuk membantu umat Islam yang memerlukan darah-darah orang Islam.

Semoga amal mulia ini mendapat tempat di sisi Allah dan memberi berkat hidup buat semua penyumbang-penyumbang yang telah mengorbankan masa, tenaga dan darah mereka untuk kepentingan umat Islam.

Media PEMBINA Kelantan

Gambar-gambar sekitar program

Darah muslimin

Ustaz Ahmad (imam masjid Telipot) dan anak sulungnya Amir

Wawancara bersama wartawan sinar harian

Penderma-penderma darah





0 ulasan:

Post a Comment